Så här tecknar du instrumentförsäkring

SSR har genom samarbete med Folksam tagit fram en musikinstrumentförsäkring som landskapsförbundens medlemmar har möjlighet att teckna.

Vid intresse av försäkring kontakta vår kassör, Tina Sahlin:

tel. 073 675 4174

tina.sahlin@spelmansforbund.se

Info om försäkringen:

För HSF’s medlemmar gäller premieberäkning enligt alternativ 2 i produktbladet* från Folksam. Detta innebär en grundpremie på 120 kr samt en försäkringspremie på 5 promille av det totala värdet av instrument samt tillbehör.

Ex. Lisa vill försäkra sin fiol som är värderad till 20 000 kr. Hon vill även försäkra sitt fioletui, värde 2000 kr samt sin stråke, värde 6000 kr. Den totala premien blir då 120 kr + 0,005 x 28 000 = 260 kr.

Vår kassör, Tina Sahlin, sköter din premiebetalning till Folksam.

Läs mer om hur försäkringen fungerar på Folksams servicesida för Sveriges Spelmäns Riksförbund. Där finns bl.a. ansökningsblankett att skriva ut, produktblad etc. Se länk:

P.S. Om dina instruments värde är oförändrat behöver ingen ny förteckning skickas in, utan endast premien behöver betalas.

*Produktbladet finner du på servicesidan, se länk ovan.